Μενού Κλείσιμο
Μοτοσυκλέτες ΕΚΑΒ

Οι δικυκλιστές του ΕΚΑΒ, ανταποκρίνονται άμεσα σε κάθε περιστατικό μη διστάζοντας να ριψοκινδυνέψουν ακόμα και την ίδια τους τη ζωή για να σώσουν μια άλλη ζωή!

O μέχρι πρόσφατα υπεύθυνος του τομέα μοτοσυκλετιστών και ένας από τους πρωτεργάτες του προγράμματος προμήθειας νέων μοτοσυκλετιστών Κυριάκος Σιδηρόπουλος, παραχώρησε συνέντευξη στο health4U.gr με αφορμή τις νέες μοτοσυκλέτες που θα στελεχώσουν κάποια στιγμή…το Εθνικό Κέντρο Άμεσης Βοήθειας.

Συνέντευξη στην Κέλλυ Σαουάχ-Μαραγκουδάκη

Πρόγραμμα «Αττική 2014-2020»
Ενημερωθήκαμε ότι 20 νέες μοτοσυκλέτες θα στελεχώσουν το ΕΚΑΒ με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών. Πρόκειται για οχήματα σύγχρονης τεχνολογίας, που διαθέτουν πλαϊνές και οπίσθιες βαλίτσες, για τον ιατροτεχνολογικό εξοπλισμό και λοιπό υγειονομικό υλικό που απαιτείται για τη βασική υποστήριξη ζωτικών λειτουργιών στη διάσωση της ζωής των πολιτών σε κατάσταση επείγουσας φροντίδας. Ο συνολικός προϋπολογισμός θα είναι 280.000 ευρώ και η δαπάνη θα χρηματοδοτηθεί από το πρόγραμμα «Αττική 2014 – 2020». Πότε προβλέπεται να γίνει αυτό; Πόσο σημαντικό θα είναι;

Αυτό είναι αλήθεια. Είναι ένα πρόγραμμα που τρέχει από τον Ιανουάριο του 2020 και είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τους μοτοσικλετιστές του ΕΚΑΒ. Οι περισσότερες μοτοσυκλέτες που υπηρετούν σήμερα είναι μοντέλα του 2003, ενώ θεωρούνται ακατάλληλες για τις σημερινές συνθήκες δουλειάς, αφού μιλάμε για δίκυκλα 900 και 1000 κυβικών, μεγάλου όγκου και βάρους. Τα υπόλοιπα είναι ασθενικά μονοκύλινδρα εκτός δρόμου, επίσης ακατάλληλα. Χρειαζόμαστε κάτι ενδιάμεσο, λύσεις αντίστοιχες αυτών της ΕΛ.ΑΣ. Οι σημερινές είναι σε καλή κατάσταση, αλλά το κόστος συντήρησης είναι υψηλό και δεν συμβάλλουν στις συνθήκες εργασίας του προσωπικού. Το πότε θα ολοκληρωθεί δεν μπορούμε να το γνωρίζουμε, αφού το τελικό στάδιο του προγράμματος ανήκει στην Περιφέρεια. Εμείς ξεκινήσαμε τον Ιανουάριο του 2020 κάνοντας κάποιες διερευνητικές συζητήσεις με την Επιτελική Δομή ΕΣΠΑ του Υπουργείου Υγείας, οι οποίες έτυχαν θερμής αποδοχής. Η προϊσταμένη και τα στελέχη της Δομής, έκαναν τις απαραίτητες συνεννοήσεις με την Διοίκηση του ΕΚΑΒ, ενώ ολοκλήρωσαν την μελέτη μέσα σε λίγες ημέρες, χρόνο ρεκόρ για τα δεδομένα του Δημοσίου. Αυτή υπογράφηκε αυθημερόν από τον Υπουργό Υγείας και προωθήθηκε στην Περιφέρεια για εκτέλεση. Έκτοτε και παρότι έχει περάσει ενάμιση χρόνος, αγνοείται. Έχει ανακοινωθεί και εξαγγελθεί τέσσερεις φορές μέχρι σήμερα, χωρίς να μας δίνεται καταληκτική ημερομηνία. Αναμένουμε και ελπίζουμε.

Τα άτομα που θα στελεχώσουν τον τις νέες μοτοσυκλέτες και τον τομέα μοτοσυκλετιστών έχουν βρεθεί;

Δεν θα αυξηθεί ο αριθμός των αναβατών, λόγω της προμήθειας νέων μοτοσικλετών, παρόλες τις ελλείψεις προσωπικού. Αυτές προορίζονται για αντικατάσταση των παλαιών. Κάποιες από τις παλιές που είναι σε άριστη κατάσταση, θα προωθηθούν σε μεγάλες επαρχιακές πόλεις για να λειτουργήσουν εκεί.

O πολυσήμαντος ρόλος της μοτοσυκλέτας στο ΕΚΑΒ
Διασώστης, πρώην Υπεύθυνος του τομέα μοτοσυκλετιστών και πρωτεργάτης του προγράμματος προμήθειας νέων μοτοσυκλετιστών του ΕΚΑΒ.
Διασώστης, πρώην Υπεύθυνος του τομέα μοτοσυκλετιστών
και πρωτεργάτης του προγράμματος προμήθειας νέων μοτοσυκλετιστών του ΕΚΑΒ.

Ο ρόλος των μοτοσυκλετών είναι πολλαπλός. Συγκεκριμένα:

  • Βοήθεια σε ασθενοφόρο, ιδίως σε περιπτώσεις ατυχημάτων με πολλά θύματα.
  • Κάλυψη αθλητικών εκδηλώσεων, λόγω της δυνατότητας κίνησης στο πλήθος, παρακολούθησης δρομέων κλπ.
  • Κάλυψη διαδηλώσεων και θυμάτων στο κέντρο αυτών, συμβάντα στα οποία δεν μπορούσαν με ευκολία να προσεγγίσουν τα ασθενοφόρα.
  • Κάλυψη ειδικών συμβάντων τα οποία απασχολούσαν για πολύ χρόνο ασθενοφόρα, όπως απειλές αυτοκτονίας, ή φωτιές με πιθανά θύματα.
  • Ταχεία ανταπόκριση, σε κρίσιμα συμβάντα, ιδίως καρδιολογικά, με αποτέλεσμα την επιτυχή ανάταξη περισσότερων ανακοπών, σε σύγκριση με την περίοδο χωρίς λειτουργία μοτοσυκλετών.
  • Αποσαφήνιση κλήσεων για μεταφορά ασθενούς, με αποτέλεσμα την κατακόρυφη αύξηση της διαθεσιμότητας των ασθενοφόρων, τα οποία πλέον μπορούν να απασχολούνται εκεί που πραγματικά υπάρχει ανάγκη.
Προσόντα και διάσωση 
Ποια είναι τα προσόντα που χρειάζεται για να γίνει κάποιος δικυκλιστής διασώστης;

Αυτό μπορούμε εύκολα να το συμπεράνουμε, αν αναλογιστούμε τις συνθήκες στις οποίες εργάζεται ένας μοτοσικλετιστής. Πρέπει να είναι καλός αναβάτης και να μπορεί να κινείται ανεξάρτητα εποχής και καιρικών συνθηκών. Πηγαίνει μόνος του στον ασθενή, ή τον τραυματία και είναι υποχρεωμένος να δώσει χωρίς βοήθεια την μάχη, όση ώρα και να χρειαστεί για να έρθει το ασθενοφόρο, αφού δεν μπορεί να τον αρπάξει και να τον τρέξει στο νοσοκομείο. Χρειάζεται λοιπόν βαθιά γνώση του αντικειμένου, αφού δεν μιλάμε απλά για Πρώτες Βοήθειες. Αυτά που διδάχτηκε στην Σχολή θα πρέπει να μπορεί να τα εφαρμόσει, ώστε να είναι αποτελεσματικός και να κρατήσει τον ασθενή, σε οποιεσδήποτε συνθήκες και ανεξάρτητα από τις επιρροές του περιβάλλοντος. Πρέπει να διαθέτει ψυχική και σωματική αντοχή, ταχύτητα σκέψης και αποφάσεων. Να μπορεί να προσαρμόζεται και να αυτοσχεδιάζει. Να αισθάνεται ικανοποιημένος με το αποτέλεσμα της δουλειάς του και να μην περιμένει ανταμοιβή, αφού οι ευχαριστίες θα είναι πάντα λιγότερες από τις επικρίσεις.